3 tipy jak získat jakoukoliv zakázku | Easytask

3 tipy jak získat jakoukoliv zakázku

Datum přidání: 24.03.2015

Kategorie: Easytask

S poptávkami bojují dodavatelé denně. Aby také ne. Kdo se o poptávky neuchází, zakázku nezíská a peníze si nevydělá. Sepsal jsem pro vás proto několik tipů, které vám výrazně pomohou zaujmout zadavatele natolik, aby si vás k realizaci své poptávky vybral.

Ještě než se pustím do vyjmenovávání konkrétních tipů, rád bych podotknul důležitou věc. V tomto článku se nebudu detailně zabývat cenou. Ačkoliv může být rozhodující, z vlastní zkušenosti vím, že je pouze jedním z faktorů. Moje rada v tomto ohledu zní – nepřežeňte to, ale ani se nepodceňujte. Cituji jednoho z našich zákazníků:

„To je nějaké až moc levné, to se mi nezdá.“

Profil - vaše prezentace na Easytasku

Vyplnit profil je základ, o tom není třeba příliš mluvit. Otázkou je, jak ho vyplnit správně, abyste zadavatele přesvědčili, že vy pro něj jste tím pravým.

Zásadní jsou 4 oblasti – popis, dovednosti, reference a fotka.

Popis

Doporučuji do popisu nepsat žádné velké slohy. Naopak – shrňte v několika větách vaše silné stránky. Bohatě stačí napsat například: „Programováním webových stránek se zabývám již 7 let. Specializuji se na Wordpress a Joomlu.“ Doba je hektická, věty musí být krátké. Nikdo nemá čas číst sáhodlouhé popisy. Proto na to při vyplňování svého profilu myslete.

Dovednosti

Dovednosti – podpůrný prostředek, kterým jednoduše sdělíte, co umíte. Je dobré jich vyplnit 4-8. Rozhodně to s nimi nepřehánějte, ať nevypadáte jako Brouk Pytlík, práce všeho druhu.

Reference

Reference se skládají z popisku a obrázku. Pokud nejste grafik, reference řešte jednoduše: vložte logo klienta a odkaz na práci, kterou jste pro něj dělali. Nebo můžete využít fantazii a udělat reference zvláštní. Inspirujte se třeba profilem firmy New Wave Service:

Fotografie

Poslední, co na svém profilu musíte vyšperkovat, je fotografie. A teď nemluvím o tom, abyste se přikrášlovali ve Photoshopu. :-) Nechte někoho, ať vás vyfotí, a snažte se u toho alespoň trochu usmát. Úsměv je totiž základ. Abych nezapomněl – profily bez fotky mnohdy zadavatel přehlíží. Postrádá totiž prvek osobního jednání.

Chcete vidět špičkový profil? Mrkněte na Jiřího Chlebuse a inspirujte se.

 

Průvodní zpráva (text žádosti o poptávku) – to první, co zadavatel uvidí

První, co zadavatel vidí, je váš text žádosti o poptávku. Říkejme mu pro naše účely průvodní zpráva.

První dojem hraje velkou roli. Pokud máte slabou průvodní zprávu, zadavatel vás prostě ze seznamu vyškrtne.

Jak tomu předejít? Dejte v prvních větách najevo, že jste si přečetli zadání poptávky. Toto samotné vám zaručí, že si vás zadavatel rozklikne a zprávu si přečte celou. Logicky z toho vyplývá jedna důležitá věc:

Pokud chcete vždy uspět, nevyužívejte rychlé přihlášení na poptávku pomocí šablony.

Tato funkce na Easytasku sice existuje, ale ti nejúspěšnější dodavatelé ji nevyužívají. Ušetří vám sice spoustu času (přihlašujete se na poptávku jedním kliknutím v mailu), ale rapidně sníží vaše šance na úspěch.

Takže v bodech a jasně, co by měla vaše průvodní zpráva obsahovat:

  • Zřetelnou známku toho, že jste si přečetli zadání
  • Požadovanou cenu/hodinovou sazbu
  • Návrh řešení dané poptávky (věřte mi, tohle pomáhá hodně)
  • Věcnost, strukturovanost, stručnost (ne na úkor obsahové kvality)

Netřeba příliš zmiňovat, že gramatická správnost a profesionální vyjadřování je velké plus.

 

„Hack“ na žádosti aneb poptávka už bude vždycky vaše

Závěrem jeden takový tip z praxe, který vždy funguje. Pokud o poptávku hodně stojíte, udělejte část dopředu a zdarma.

„Dobrý den, poptáváte SEO optimalizaci pro váš web, tak jsem si dovolil vypracovat SEO analýzu, kterou budete při optimalizaci potřebovat. Najdete jí v příloze žádosti. I pokud mě nevyberete, analýzu můžete využít.“

Kdysi jsme poptávali vývoj mobilní aplikace. Z několika uchazečů jsme vybrali jednoho, který nám poslal ukázku úplné kostry aplikace dle našeho zadání. Na vytvoření ukázky strávil 60 minut, díky tomu získal zakázku v hodnotě desítek tisíc. Jak prosté.

Osobně jsem tento způsob také testoval. Nejenže byly všechny mé žádosti úspěšné, ale lidé se na mě obraceli i po několika měsících po dokončení zakázky. A přesně to je cílem každého dodavatele.

Hlaste se na poptávky chytře. Nesnažte se „chytit všechny“. Vyčíhejte si tu správnou a udeřte precizní průvodní zprávou, kvalitním profilem, okořeňte to celé špetkou originality a poptávka je vaše.