5 věcí, které nesmíte podcenit, než si najmete dodavatele | Easytask

5 věcí, které nesmíte podcenit, než si najmete dodavatele

Datum přidání: 21.05.2015

Kategorie: Easytask

Konečně jste se odhodlali zadat svou první poptávku. V emailu máte desítky odpovědí, ale vy nevíte jak dál. Všechny inzeráty se zdají být zajímavé – co když nevyberete správně? Věnujte proto pár minut tipům, které vám poradí, na co se při výběru soustředit.

1. Reference

„Jaké jsou vaše reference?“ je většinou první věta, kterou každý z dodavatelů uslyší. Logicky. Nikdo přece nechce kupovat zajíce v pytli a předchozí úspěšné projekty jsou dobrým ukazatelem kvality. Ani vy neriskujte - po referencích se ptejte a klidně si i pár posledních klientů obvolejte. Pokud si vašeho potenciálního dodavatele všichni pamatují jen v dobrém, máte první dílek do skládanky.

TIP: Možná se ozvali dodavatelé, kteří zatím moc referencí nemají. Nemusíte je hned zavrhovat, i mezi nimi se dá najít nebroušený diamant. Vždy je ale nechte ukázat co zvládnou už předem. Nechte je část zadání zpracovat zdarma a pokud budete spokojeni, může spolupráce zdárně pokračovat už s nárokem na odměnu.

 

2. Čas

Především velmi kvalitní dodavatelé nebývají k dispozici okamžitě. Nezapomeňte si proto zjistit, jaké jsou jejich časové možnosti. Nejde-li o zakázku na poslední chvíli, vyplatí se si na kvalitní vypracování chvíli počkat. Doporučujeme mít trochu trpělivosti a hlavně se snažit zařizovat věci včas. Jak se říká – práce kvapná, málo platná.

 

3. Cena

Cena by při rozhodování neměla hrát prim. Přesto máme ověřeno, že zásadní vliv na rozhodování zkrátka má. Vyvarujte se přístupu nejlevnější = nejlepší, tato rovnice neplatí. Místo toho se zaměřte na poměr cena/kvalita. Odborníci si vysoké hodinové sazby mohou dovolit. Mají stálé zákazníky a ani o ty nové není nouze. Vysoké ceny jsou i určitou formou selekce – dodavatel vidí, že zákazník má o spolupráci s ním opravdový zájem. Záleží na vás, co v konkrétním případě hledáte.

 

4. Plán

Zjistěte, jaký má dodavatel plán. Ujistíte se tak, že má konkrétní představu, co všechno zakázka obnáší. Určuje si deadline a rovnou navrhuje, jak vás bude informovat o postupu práce? Stanovil průběžnou kontrolu? Budete mít sdílenou složku na Dropboxu, pravidelné schůzky, nebo si naplánujete hovory po Skypu? Základní rámec spolupráce musí být oběma stranám srozumitelný. Pokud to tak není, možná bude lepší najmout někoho, kdo v tom má jasno.

 

5. Spolehlivost

Nejdůležitější ze všech vlastností, které by měl kvalitní dodavatel mít. Každému se sice může stát, že něco nestihne. Varovným signálem ale je, pokud se to opakuje a ještě se to dozvíte až v poslední minutě. Otestujte si dodavatele hned na začátku. Dohodněte si telefonát na jasně určenou dobu. Pokud dodavatel nezavolá, nechte to raději být hned na začátku. Taková spolupráce by přivodila jen zbytečné komplikace když dodavatel nebude k sehnání.

 

Speciálním šestým bodem může být nadšení pro váš projekt. Pokud se ukáže, že se dodavateli líbí, a díky tomu na emaily odpovídá třeba v sobotu do noci, dosáhli jste ideálního výsledku. Zapište si to všechno za uši a hned si vyzkoušejte, jak vám vybírání půjde v praxi.