Anna Burdová: Konkurenční boj je mi naprosto cizí | Easytask

Anna Burdová: Konkurenční boj je mi naprosto cizí

Datum přidání: 29.12.2014

Kategorie: Easytask

V dnešním medailonku vám představíme nejžádanější copywriterku působicí na Easytasku Annu Burdovou.

Pěkný den, paní Burdová, můžete nám prozradit, jak jste se dostala do sféry copywritingu a co Vás na něm baví?

Vystudovala jsem žurnalistiku, protože tvůrčí psaní ve všech směrech bylo mým koníčkem už od útlého věku. Po dokončení studia ale moje představa práce v redakci tištěných médií brzy vzala za své. Najít práci v tomto oboru není pro absolventa vůbec snadné, pokud nemá známosti na správných místech. Nicméně jsem měla štěstí a brzy dostala nabídku práce externí redaktorky a copywriterky jedné nadnárodní společnosti, která v té době u nás začínala s vydáváním komerčních příloh předních deníků.

Co mě na mém zaměstnání baví, je především to, že dělám práci, kterou jsem vždycky dělat chtěla - píšu. Navíc nejde o stereotypní činnost, protože zaměření a požadavky klientů jsou tak různorodé, že mi to umožňuje poznávat stále nové věci, a navíc se mohu podílet na velmi zajímavých projektech.

 

Jak vypadá Váš standardní klient? Co u Vás nejčastěji klienti poptávají?

Profily mých klientů se velmi různí. Oslovují mě jak začínající podnikatelé, kteří chtějí pomoci s propagací a zajímají se o to, jak mohou o sobě dát vědět skrze obsahovou reklamu, tak i zavedené společnosti, které chtějí obsahovou strategii implementovat do svého PR. Nejčastěji tito klienti poptávají tvorbu článků a PR textů pro různá tištěná i online média, nebo přímo poradenství v obsahovém a online marketingu a vytvoření dlouhodobé strategie.

 

Jakým směrem chcete svoji profesní dráhu dále směřovat?

V roce 2014 jsem zažila raketový vzestup, a to i díky Easytasku. Dnes mám tedy blažený pocit, že víc už si ani přát nemůžu, ale vím, že mě to brzy přejde - nerada zůstávám na jednom místě. Ráda bych tedy dále pracovala na svém profesním růstu především v oblasti obsahového a online marketingu, protože zatím jsem klienty vnímána hlavně jako copywriterka, což je ale jen část z toho, co dělám.

 

Proč jste začala využívat Easytask?

Přivedl mě k němu jeden kolega. Zdálo se mi to jako dobrý nápad, protože jsem se v tu dobu potýkala s nedostatkem poptávek. V Easytasku jsem konečně našla to, co mi jiné služby nedaly - seriózní poptávky a nabídky práce.

 

Co všechno na Easytasku využíváte? Působíte jen jako dodavatel, nebo také poptáváte?

Na Easytasku zatím působím jen jako dodavatel, ale po určitých službách už také pokukuji, protože jsou věci, které jsem si dřív dělala sama a teď je zapotřebí je zrevidovat a nechat vylepšit profesionály.

 

Máte zkušenost s jinými poptávkovými servery? Pokud ano, jakou?

Ano, samozřejmě mám. Když člověk začíná podnikat, zkouší, co se dá. Musím ale říct, že žádný z nich se mi neosvědčil. Většinou šlo o portály, kde lidé hledali služby za hubičku, nikoliv podle kvalit dodavatele, takže sehnat kloudnou práci přes ně nešlo. Navíc jde o servery, které jaksi ustrnuly ve vývoji. Když se dnes podívám, kde je po roce Easytask a ty ostatní, je to nesrovnatelný rozdíl i pro mě jako dodavatele.

 

Jak „bojujete“ s konkurencí ostatních dodavatelů? Jakým způsobem se snažíte dostat před ně?

Tahle otázka, přiznám se, mi vyloudila úsměv na tváři. Konkurenční boj, to je něco, co je mi naprosto cizí. Ostatní copywritery ani nevnímám jako své konkurenty, ale jako kolegy. Kdo umí, ten si své klienty vždycky najde (pokud jde o klienty, kteří umí ocenit dobrou práci). Takže odpověď na druhou část vaší otázky je, že svou práci vždy dělám podle svého nejlepšího vědomí a svědomí a zatím se mi to vrací – ve stálosti klientů, doporučeních i nových poptávkách.

 

Co je podle Vás základním klíčem úspěchu dodavatele u poptávky?

Cenová nabídka, reference, přístup k zadavateli. Je ale těžké to nějak stupňovat, protože každý zadavatel poptávky má jiné preference. Volba dodavatele je do velké míry subjektivní a ne vždy ji můžeme ovlivnit. Já například už tuhle otázku vůbec neřeším, protože mě klienti oslovují sami, ale na začátku jsem se prostě smířila s tím, že když si poctivě vyplním profil a nastavím přiměřenou cenu, bude to chtít i trochu štěstí, aby mě poptávající upřednostnil před ostatními.

 

Obdržela jste od klienta nějakou otázku, která Vás zaskočila a neměla jste na ní odpověď? Pokud ano, jakou?

Tak to jste mě zaskočili… Nevzpomenu si na nic konkrétního, ale čas od času taková situace nastane.

 

Jakými aplikacemi či metodami si zjednodušujete práci? Používáte nějaké konkrétní aplikace, které můžete doporučit?

Ano, používám především online aplikace. Například šikovný nástroj pro sledování času primaERP nebo k fakturaci Fakturoid. Při mé práci už je dnes samozřejmostí i Dropbox.

 

O kvalitě textů Anny Burdové se přesvědčily již desítky zadavatelů na Easytasku. I díky tomu se může Anna pyšnit certifikátem kvalitního dodavatele v oblasti copywritingu. Více o Anně můžete zjistit na jejím Easytaskovém profilu. Její služby můžete využít i prostřednictvím mikroslužeb.