Jan Kirchner: Easytask mi vytrhl trn z paty | Easytask

Jan Kirchner: Easytask mi vytrhl trn z paty

Datum přidání: 28.04.2015

Kategorie: Easytask

Svůj pohled na Easytask a to, jak může pomoci i firmám v rozhovoru představí Jan Kirchner, výkonný ředitel firmy Imcon Electronics s.r.o.

Dobrý den pane Kirchnere. Pracujete jako výkonný ředitel firmy Imcon Electronics s.r.o., můžete nám krátce přiblížit, čím se Vaše firma zabývá?

Zabýváme se dvěma oblastmi. Jedna oblast je distribuce konektorů a podpora konektorů firmy Deutsch na území východní Evropy a druhá část je vývoj a výroba elektronických prvků, které dodáváme výrobcům strojů a zařízení.

Na Easytasku figurujete jako zadavatel. Zajímalo by mě, jak dlouho využíváte služeb tohoto portálu, jak jste se o něm dozvěděl a jaké služby nejčastější poptáváte?

Dozvěděl jsem se o něm na školení hospodářské komory, kde měl Filip Dřímalka blok o nových metodách práce. Jeden z tipů, které zmiňoval, byl právě Easytask. Když jsem se na něj později podíval, zaujaly mě některé věci a rozhodl jsem se ho vyzkoušet. Ze služeb, které využívám, je to taková všehochuť – služby virtuální asistentky, grafické práce, poptávka na školení Gitu či překlady. Zase tak velké potřeby nemáme, zatím jsme službu využili asi pětkrát.

Jak jste tyto věci řešil dříve? V čem spatřujete hlavní výhody outsourcingu zmíněných služeb? Na co všechno při Vaší práci můžete využít externí dodavatele?

Protože jsme malá firma, nemáme vlastní lidi na všechno, takže outsourcing využíváme na práce, které neumíme. Dříve jsme museli hledat klasicky prostřednictvím poptávek na webu, přes známé, případně pracovní agentury. Portál Easytask je  šikovná platforma - především díky své jednoduchosti. Velice rychle nám dokáže najít dodavatele z daného oboru. Mikroslužby, které jsou součástí, jsou vynikající pro rychlé objednání konkrétní a jasně definované služby, kterou hledám.  A to je to důležité. Nás zajímá, aby objednání služeb, které se na Easytasku nabízí, bylo rychlé. Cokoliv mě zdržuje, mě od používání odrazuje, a proto je jednoduchost a rychlost pro portál Easytask naprosto klíčová.

Poměrně krásný příklad, kdy mi Easytask vytrhl trn z paty, bylo, když jsme se dostali do problému s časem a  vypadl nám dodavatel. Bylo před veletrhem a bylo potřeba posílat pozvánky a vytisknout letáčky. Měli jsme domluveného grafika, ale v den, kdy se měly materiály posílat do tisku, jsem si od něj ráno během snídaně přečetl zprávu, že zakázku nestihne dokončit. Byla ohrožena investice na výstavu za sto tisíc korun a začal jsem být lehce nervózní.  Během tří minut jsem zadal poptávku na Easytask na tvorbu letáčku, který musí být ještě téhož dne hotový. Šel jsem se obléknout a než jsem se vydal na cestu do práce, pípl mi dvakrát telefon. Během pěti minut jsem dostal dvě konkrétní nabídky a spadl mi velký kámen ze srdce. Věděl jsem, že to zvládneme. Když jsem se za hodinu a půl podíval, našel jsem 18 nabídek. Při počtu 25 jsem poptávku zastavil. Všechny nabídky byly zajímavé,  až jsme měli problém, jak si vybrat. Ještě ten den jsme zakázku realizovali a já jsem byl nadšený, že jsme díky Easytasku naši situaci v krátkém termínu brilantně vyřešili. 

Co je pro Vás nejdůležitější při výběru vhodného dodavatele?

Asi forma, jakou podá nabídku a její úplnost. Dodavatele, vybírám  podle toho, jestli jeho nabídka odpovídá tomu, co jsem skutečně chtěl. Jestli informace, které dodavatel podal, jsou kompletní a je  nabídnuta i cena. Při výběru proto sáhnu pro nabídku toho dodavatele, který cenu uvedl, abych nemusel zbytečně komunikovat s tím, který si ji nechal pro sebe.

Jak by podle Vás měla vypadat prvotní prezentace dodavatele při odpovědi na Vaši poptávku? Co Vás zaujme a naopak, co Vás odrazuje?

Jde mi především o komplexnost. Odpověď nesmí být dlouhá, to bych si nepřečetl, ale na druhou stranu nesmí být ani krátká. Obsah musí být vyvážený a dobře napsaný, aby vystihl přesně to, co chci. Ani moc, ani málo. Pokud to lze, měla by tam být určitě i indikace ceny. Co je také důležité, třeba u grafických nebo IT prací, jsou reference. Uvedu další příklad. Zadali jsme poptávku, na kterou přišla spousta nabídek. Jak si z nich pak vybrat? Takže jsme hledali reference, díky kterým jsme zjistili, jak kdo pracuje.

S čím jste všeobecně na Easytasku byl/nebyl spokojen a co se Vám na něm líbí/nelíbí?

Některé věci v systému mi přijdou trochu složité a je těžké je prakticky používat. Také bych potřeboval, aby mi systém dokázal nějakým inteligentním způsobem pomoci dělat žebříčky dodavatelů a třídit nabídky. Rovněž bych chtěl ve vláknu komunikace vidět, jakými stavy poptávka prošla.

Kromě již zmíněné rychlosti přihlášení dodavatelů na mé poptávky se mi také líbí systém vaší práce. Především dobře funguje zákaznická podpora. Líbí se mi i interaktivita, která umožňuje věci automatizovat. Myslím, že potenciál je v tom, že komunikujete s uživateli, sbíráte podklady a jste schopni systém poměrně operativně vylepšovat, upravovat a vyvíjet, a tím se přiblížit uživatelům. Projektu Easytask fandím.