Ondřej Štětina: Své klienty si držím díky kvalitní práci, spolehlivosti a přátelskému jednání | Easytask

Ondřej Štětina: Své klienty si držím díky kvalitní práci, spolehlivosti a přátelskému jednání

Datum přidání: 22.12.2014

Kategorie: Easytask

Pod palbou našich otázek se ocitl specialista na obalový design Ondřej Štětina.

Ondřej ŠtětinaDobrý den, pane Štětino, jak jste dostal k profesi grafika?

Dobrý den. Když jsem byl ještě na střední škole a internet byl teprve v rozjezdu, nadchly mě možnosti webových stránek a začal jsem je také sám tvořit. Spojil jsem své výtvarné nadání a otevřenost pro poznávání nových směrů. Brzy jsem zjistil, že propagační grafika je pro mě to pravé a že mám co nabídnout. Po ukončení studia jsem sbíral pracovní zkušenosti i několika menších zaměstnavatelů v oboru výroby reklamy, až jsem dostal příležitost pracovat pro jednu z předních agentur zaměřenou na obalový design a branding. Tak jsem se dostal mezi ty nejlepší.

Čím se podle Vás liší dobrý grafik od průměrného?

Dobrý grafik přemýšlí o projektu komplexně v širokých souvislostech, ptá se klienta na detaily, snaží se do designu dostat grafické propojení s produktem nebo značkou, zná cílovou skupinu.


Co je na profesi grafika vůbec nejtěžší?

Řekl bych, že nejtěžší bývá komunikace s klientem. Není tomu tak vždy, ale někteří klienti, zvláště ti, kteří profesionálního grafika oslovují poprvé, si nedokáží představit časovou náročnost naší práce a grafik musí svou představu obhajovat. Někdy je také nutné, aby grafik klienta poučil například o tiskových technologiích. A někteří netuší, proč je pro grafika potřebné znát tolik detailů o produktu a jeho zákazníkovi.

Proč jste začal využívat Easytask?

Před dvěma lety jsem ukončil pracovní poměr v agentuře a začal pracovat doma na volné noze, hledal jsem tedy nové klienty a s pomocí internetu nové možnosti, kde by se moje nabídka potkala s poptávkou. Easytask je na to skvělým nástrojem.

Co všechno na Easytasku využíváte? Působíte jen jako dodavatel, nebo také poptáváte?

Na Easytask jsem veden jako dodavatel a poskytovatel mikroslužeb.

Máte zkušenost s jinými poptávkovými servery? Pokud ano, jakou?

Mám zkušenost se servery s grafickými soutěžemi. Několik soutěží jsem vyhrál a s některými   klienty navázal i delší spolupráci. Práce mi ale naštěstí začala přibývat, takže se věnuji především svým klientům a na soutěže mi už nezbývá tolik „volného“ času.

Jak „bojujete“ s konkurencí ostatních dodavatelů? Jakým způsobem se snažíte dostat před ně?

Klientela se mi rozrůstá mj. díky dalším doporučením mých spokojených klientů a nemám pocit, že bych s konkurencí přímo bojoval. Své klienty si držím díky kvalitní práci, spolehlivosti a přátelskému jednání. Klientům se snažím vždy navrhovat něco, co je v původním zadání třeba ani nenapadlo.

Co je podle Vás základním klíčem úspěchu dodavatele u poptávky?

Na toto hledám odpověď již dva roky. Řekl bych, že je to různé. Někomu jde jen o cenu nebo rychlost. Jiného přesvědčí osobní jednání a důvěra v to, že jeho poptávku vyřídíte svědomitě a s hlubokým zápalem. A musíte samozřejmě přesvědčit referencemi.

Obdržel jste od klienta nějakou otázku, která Vás zaskočila, a neměl jste na ní odpověď? Pokud ano, jakou?

To si nevybavuji. Občas mě ale zaskočí klientovy neznalé požadavky.

Jakými aplikacemi či metodami si zjednodušujete práci? Používáte nějaké konkrétní aplikace, které můžete doporučit?

Nepoužívám žádné vychytávky, jen standardní vybavení. Ostatním ale mohu jedině doporučit používání grafického tabletu místo myši a dva monitory. A to nejen grafikům, ale všem, kdo u počítače tráví většinu pracovní doby.

 

Od Ondřeje Štětiny si kromě obalového designu, ve kterém je skutečným odborníkem, můžete také objednat některou z jeho mikroslužeb. Více se o Ondřejovi můžete dozvědět na jeho webu a výběr referencí naleznete také na jeho easytaskovém profilu.