Sedm rad jak získat skvělé freelancery a vytěžit z vaší spolupráce maximum | Easytask

Sedm rad jak získat skvělé freelancery a vytěžit z vaší spolupráce maximum

Datum přidání: 02.05.2016

Kategorie: V náhledu se kategorie nezobrazují

Copywriting

Napsala Amber van Natten | @moxieingreen

Jako bývalý freelancer, který nyní zaměstnává jiné freelancery, mám jedinečný pohled na práci s lidmi, kteří se živí psaním. Já jsem si již se sazbami a klienty zažila své a nyní si pracovní trh konečně uvědomuje, co všichni dobří freelanceři (a editoři) vědí již dávno: freelance autorů je jako psů, ale těch dobrých, kteří umí nejen psát, ale jsou také spolehliví, těch je jako máku a vyplatí se jim dobře zaplatit.

Kde tedy takové freelancery najdete? A když už je najdete, jak je povedete k tomu, aby pro vás vytvořili skvělý a šiřitelný obsah? Kvůli takovým otázkám jsem si pro vás připravila sedm osvědčených metod, jak freelancery najít, a jak s nimi spolupracovat. Mně se díky těmto metodám podařilo získat skvělé autory, kteří pro moji firmu vytváří výborný obsah.

Hledání freelancerů

1) Získejte reference od ostatních editorů a markeťáků.

Mnoho freelancerů jsem získala díky osobním doporučením. Jednou jsem například najala někoho, kdo se mnou pracoval v univerzitní redakci. Prostě jsem jí poslala e-mail a zeptala se jí, jestli nemá zájem. Jelikož jsme spolu již pracovali, věděla jsem, že je spolehlivá, zodpovědná, a že je skvělou autorkou. Sice to není markeťačka, ale je chytrá a jednoduše se přizpůsobuje novým věcem.

Na hlídání svého dítěte nebo psa byste si nenajali jen tak někoho. K obsahu na vašem blogu byste měli přistupovat úplně stejně. Poptejte se lidí ve vašem odvětví nebo někoho, kdo s autory pracuje pravidelně. Pravděpodobně budou znát někoho, s kým mají dobré zkušenosti, a kdo zvládne více projektů najednou.

2) Zaměřte se na autory a publikace, které máte rádi.

Většina freelancerů dokáže pracovat zároveň na několika zakázkách, takže na oslovení těch, kteří již pro někoho píší, není vůbec nic špatného. Tak prostě na volném trhu funguje kapitalismus.

Pokud se věnujete tvorbě obsahu, součástí vaší každodenní aktivity by mělo být čtení kvalitních článků. Vídáte pravidelně stejné jméno nebo jste našli publikaci, která vždy přichází s kvalitním obsahem? Kontaktujte autory těchto článků skrz Twitter nebo LinkedIn. Téměř každému freelancerovi, kterého znám, přijde více práce většinou vhod. Tak proč ne zrovna od vás?

3) Vyhledávejte autory na tradičních sociálních sítích a profesních webech.

Tato rada se může zdát jako samozřejmost, ale stránky, na kterých si můžete někoho najmout, fungují skvěle pro vyhledávání freelancerů. Výborně fungují LinkedIn, MediaBistro a dokonce i Craigslist. Podle zájmových oblastí můžete freelancery procházet na stránkách jako jsou Behance, Elance, a Adresář partnerů společnosti HubSpot.

Máte-li dostatečný rozpočet, nejjednodušším řešením je využít platformy třetích stran, jako je NewsCred, kde získáte prověřené freelancery přímo pro specifické potřeby vaší značky. NewsCred se nám dobře osvědčil. Nyní se nacházíme v situaci, kdy se o spolupráci s námi ucházejí samotní freelanceři. Pokud své autory dobře vedete a oni pak vytvářejí úžasný obsah, ostatní talentované lidi to přitáhne.

Nechte si napsat čtivé texty od jednoho z 642 ověřených copywriterů na Easytasku

Vedení freelancerů

4) Zakládejte si na jasných pokynech.

Důležitost této rady nemohu dostatečně zdůraznit. Při výměně informací toho sdělte raději více než méně. Jinak se může stát, že skočíte s článkem, který nebude podle vašich představ.

Chcete použít určitý zdroj? Dodala vám inspiraci k tomuto blogovému článku nějaká konkrétní věc? Sdělte tyto informace vašim autorům co nejdřív. Všem to ušetří spoustu času a trápení. Hned na začátku jim také poskytněte co možná nejvíce údajů o vaší značce a vašem odvětví. Chcete, aby se vaši autoři vyhnuli některým tématům nebo informacím o konkurenci? Ujistěte se, že to vědí.

Doporučuji vám vytvořit dokument Google, abyste měli všechny tyto pokyny na jednom místě a mohli je jednoduše sdílet. Čím dříve budete vy a vaši autoři na jedné vlně, tím rychleji se dopracujete k bezproblémové tvorbě obsahu.

5) Vytvořte pravidla pro jednotnou úpravu dokumentů a kontrolní seznam hlavních rysů vaší značky.

V návaznosti na mé předchozí úvahy o výměně informací, skvělým způsobem, jak zajistit, že si se svými autory rozumíte, je vytyčit jasné cíle vaší značky. Doporučuji vytvořit si pravidla pro jednotnou úpravu dokumentů a kontrolní seznam hlavních rysů vaší značky.

Vaše pravidla pro jednotnou úpravu dokumentů by měla pokrýt vše od tonality značky až po obsahovou strategii a vystřednosti úvodníku. Například: když chcete nahradit „a“, používá vaše značka symboly „+“ nebo „&“? Velmi užitečné je také zahrnout z již existujícího obsahu ukázky textu s „dobrou“ tonalitou značky a s ne tak dobrou tonalitou. (Chcete vidět příklad? Takto vypadají pravidla pro jednotnou úpravu dokumentů společnosti HubSpot.)

Jakmile si vytvoříte svá pravidla pro jednotnou úpravu dokumentů, můžete je shrnout do tří až pěti bodů, které utvoří „kontrolní seznam hlavních rysů vaší značky“, podle kterého si mohou vaši autoři před odesláním kontrolovat své články. Co na těchto kontrolních seznamech bývá? Body, které pokryjí obsahové cíle a zásady utvářející tonalitu vaší značky.

6) Buďte organizovaní.

Vytvořte si dokumenty pro organizaci zakázek, faktur, cenových modelů a připravovaných projektů, které potřebují vytvořit obsah. Když budete dobře organizovaní, budete tyto předchystané dokumenty pouze vyplňovat a ušetříte spoustu času.

Pokud máte dostatečný rozpočet, můžete pro řízení termínů, zakázek a freelancerů použít spolehlivý software pro správu obsahu (například od společnosti HubSpot). Sdílení těchto informací umožní všem zůstat na stejné vlně a budou se cítit součástí jednoho týmu. (Nemáte dostatečný rozpočet na software pro správu obsahu? Vyzkoušejte tuto bezplatnou šablonu kalendáře pro plánování příspěvků.)

7) Zajistěte, aby se vaši freelanceři cítili docenění.

Zavedla jsem každoroční schůzi freelancerů, na které se bavíme o naší vizi, pravidlech pro jednotnou úpravu dokumentů a také o tom, který článek byl úspěšný, a kterému článku by prospělo několik úprav. Výměnou za jejich čas a pozornost jsme je pozvali na oběd a potom ještě na večeři a pár drinků. Takovými gesty si vytvoříte skutečné vazby s lidmi, se kterými jinak pracujete pouze online, a na kterých závisí velká část vašeho úspěchu.

Gamifikovala jsem internetový provoz a každý měsíc dostane jeden autor za článek s nejvyšší návštěvností prémie. Tento systém je motivuje, aby je návštěvnost a propagace článku zajímala stejně jako mě. Navíc našim freelancerům píšeme doporučení na LinkedIn, doporučujeme je pro jiné projekty a neustále chválíme jejich tvorbu. Označujeme je například v příspěvcích na sociálních sítích a bezplatně uvádíme v podtitulcích jejich jména, která mohou odkazovat na jejich sociální sítě nebo portfolia. Mají také volný přístup do naší kanceláře a mohou se účastnit veškerých podnikových akcí, které pořádáme.

Skvělí freelanceři jsou horkým zbožím. Snažte se, aby pro vás chtěli pracovat více, než pro kohokoli jiného.

Pokud jste v budování firemní redakce noví, brzy zjistíte, že dobrý autor má cenu své váhy ve zlatě. Jednejte s nimi jako se členy svého týmu, dobře a včas jim zaplaťte a možná nějaká doporučení své firmy získáte právě od lidí, kteří o ní píší každý den.

Vložit poptávku - banner

Všechny kategorie

  • V náhledu se kategorie nezobrazují