5 tipů, aby práce z domu šlapala | Easytask

5 tipů, aby práce z domu šlapala

Datum přidání: 09.04.2015

Kategorie: Podnikání

Výhod podnikání z domova je nespočet. Ať už možnost určovat si své vlastní deadliny, žádná dopravní špička, nebo uspokojení tím, že si jdete za svým snem.

I když nad vámi nestojí bývalý šéf, budete si muset sehnat nového – sebe! Může to vyžadovat více zodpovědnosti, stresu a větší výzvy, než jste kdy zažili v předchozím zaměstnání.

Aby se vám na nový životní styl lépe zvykalo, vyzkoušejte si alespoň pro začátek následující tipy.

 

1. Vytvořte oddělené místo pro svou práci.

Pokud je to u vás doma možné, najděte samostatný pokoj, který bude sloužit výhradně k práci a ve kterém nebudete vyrušováni televizí, domácím mazlíčkem nebo čímkoli jiným. Nepatří do něj nic než věci, které budete k práci opravdu potřebovat – pracovní stůl, laptop, bloky, fax a cokoliv dalšího se vám bude hodit. Zvažte také, zda vůbec dovolit ostatním členům domácnosti, aby vaše kancelářské vybavení využívali.

Samozřejmě nemusíte pracovat ve sterilním prostředí. Oživte prostor fotografiemi, motivačními obrázky na zeď, ozdobnými těžítky a dalšími psacími potřebami - v kanceláři vám musí být příjemně.

Při ruce si nechte nějakou zdravou dobrotu a dostatek vody, ať se nemusíte vyrušovat cestami do kuchyně.

Pokud není možné mít celý pokoj jen pro sebe, oddělte svůj „pracovní koutek“ od zbytku třeba závěsem.

 

2. Zažijte si rutinní postupy.

Možnost uzpůsobit si pracovní dobu podle svých představ je skvělým bonusem při práci z domu. Na druhou stranu – udržte si pravidelnost a neskákejte od jednoho úkolu k druhému jen podle toho, na co máte zrovna náladu. Někteří se vrátí ke klasické pracovní době od devíti do pěti, jiní volí práci od jedenácti do sedmi. Možná jako ranní ptáče ke stolu zasednete na sedmou ranní a skončíte ve tři nebo ve čtyři. Třeba si před začátkem zajdete zacvičit, stihnete snídani, nebo si jí dáte až po tříhodinovém pracovním úseku...je to na vás. Podstatou je zažít si pravidelnost, protože to je něco, bez čeho se náš mozek neobejde.

Až se dostanete ke svému ideálu, upozorněte na svůj režim i ostatní. Přátelům, rodině a spolubydlícím to asi bude chvilku trvat než pochopí, že opravdu pracujete a nechytáte lelky. Nebo si na dveře kanceláře pověste cedulku „NERUŠIT“. ;-)

 

3. Chovejte se, jako když jdete mezi lidi.

Každý den vstávejte ve stejnou dobu a oblečte se přesně tak, jako kdybyste se chystali do práce mezi ostatní kolegy. Pyžamo a tepláky jsou sice pohodlné, nechte je ale raději na odpolední relaxaci.

Obelstěte svůj mozek tím, že se obléknete formálně – nebude se mu chtít tolik odpočívat a odvděčí se vám vyšším pracovním výkonem.

 

4. Sepište si cíle dne.

Ráno ideálně začněte sepsáním seznamu tří až pěti nejdůležitějších věcí, které chcete ten den dokončit. Ještě před dosednutím na kancelářskou židli tak budete mít jasný cíl, kterým se máte ubírat.

Při každém odškrtnutém úkolu se dostaví pocit jistého uspokojení a motivace, které vás poženou vstříc vyšší produktivitě.

Nepodaří-li se všechny úkoly splnit, vyhodnoťte si proč. Možná za to mohly okolnosti, které nebyly ve vaší moci. Nebo jste se nechali vyrušit a nebyli jste dostatečně soustředění. Ať už byl důvod jakýkoliv, jeho identifikace vám pomůže se do úkolu pustit následující den s o to větší vervou.

 

5. Buďte v pohybu.

Práce z domova zavání sedavým životním stylem, nezapomínejte proto na dostatek pohybu. Zacvičte si ráno, přes oběd se vydejte na svižnou procházku, nebo takové pauzy dělejte i během dne. Pomůže jóga, nebo si můžete protáhnout nohy malou procházkou po domě při vyřizování telefonátu. Nezapomínejte na takové malé protažení každých 30-40 minut. Neodolatelnou chuť na sušenku pak raději zažeňte zdravou svačinou.

 

Přeloženo z anglického originálu.