6 způsobů, jak pracovat chytře (a ne více) | Easytask

6 způsobů, jak pracovat chytře (a ne více)

Datum přidání: 23.04.2015

Kategorie: Podnikání

Workoholismus, multitasking, hodiny přesčas. Fenomén dnešní doby. Abyste ale předešli syndromu vyhoření, měli byste je ze svého slovníku vystrnadit co nejdříve. Chcete vědět, jak na to?

1. Nejdůležitější věci zpracujte před devátou ranní. Jak své ráno nastartujete se promítne do celého dne. Začnete-li pomalu, nejspíš bude zpomalený i jeho konec. Pokud svůj den zahájíte plni pozitivních nápadů a entuziasmu, ponese se ve stejném duchu úplně celý. Na tom, čím začnete, opravdu záleží. Když vstanete brzy, zacvičíte si a zaměříte se na to podstatné dřív, než se ostatní vůbec zvládnou dostat do kanceláře, nabije vás to energií na maximum.

2. Přiznejte si, že prokrastinujete. Prokrastinace poskytuje krátkodobé uspokojení, podobně jako jídlo z fast foodu. V dlouhodobém měřítku však nadělá jen škodu. Často jde třeba o kontrolování e-mailu místo jiné a důležitější činnosti, bezduché brouzdání ve vodách internetu nebo sezení na zbytečném meetingu. Snažte se rozpoznat, kdy děláte opravdovou práci, která vás posouvá dál, a kdy práci vlastně jen „předstíráte“. Dělá to každý z nás. Cílem je nahradit činnosti, které nic nepřináší, za ty důležité pro vás a vaši práci.

3. Vytvořte podrobný seznam úkolů. Samozřejmě, že si píšete to-do listy. Dokážete z nich ovšem vyčíst prioritu jednotlivých úkolů? Zkuste si tohle: při psaní svého denního to-do seznamu nakreslete vedle každé položky zaškrtávací políčko (to asi děláte běžně) – čím důležitější úkol, tím větší políčko. Jako první se soustřeďte na splnění úkolů s velkým políčkem. Zaměříte-li se na podstatné, nebudou vás zbytečně rozrušovat další, menší položky. Jestli na konci dne máte to nejdůležitější odškrtáno, byli jste opravdu úspěšní.

4. Změňte své vzorce chování. Zvýšení produktivity často vyžaduje, abyste se zbavili dlouhodobě zažitých návyků. Uvedení věcí do chodu spočívá především v samotném rozhodnutí, ne v následné akci. Jinak řečeno, než se do nějaké změny vůbec pustíte, musíte se pro ni nejprve rozhodnout. Chcete vstávat o hodinu dřív – přenastavte budík a do postele se dostaňte brzy. Chcete být víc produktivní – nahraďte prokrastinaci naplánovanými přestávkami. Ani v jednom případě nebudujete návyky nové, pouze ty původní přizpůsobujete. 

5. Pracujte na sobě, výsledky se dostaví. Každému chybí některá z dovedností, která by mohla zlepšit efektivitu. Možná datlujete na klávesnici, nechápete sociální sítě, počítač je pro vás nepřítelem. Najděte si svou největší slabinu, se kterou se něco dá udělat, a pusťte se do toho. Vyčleňte si čas třeba na internetový kurz, nebo sledování tutoriálu. Vůbec nemusíte chodit daleko, ať už chcete umět prodávat, rozumět sociálním sítím, nebo lépe ovládat počítač – vyberte si z kurzů v češtině na KnowHowKlub. Výsledkem bude jak vyšší produktivita, tak nový návyk.

6. Včerejšek je ten tam...dnešek je dar. Mnoho a mnoho úspěšných podnikatelů lituje věcí, které by bývali chtěli udělat lépe. Jsou svými vlastními přísnými kritiky. Vyhněte se tomu. Mějte se sebou stejný soucit, který byste měli s  druhým. Držte se pravidla dvou hodin. Když uděláte chybu, nechte si dvě hodiny na jakoukoliv činnost, která vám zlepší náladu. Poté se zase soustřeďte na cestu vpřed.

 

Volně přeloženo z anglického originálu.