Hackněte produktivitu pomocí aplikací | Easytask

Hackněte produktivitu pomocí aplikací

Datum přidání: 07.04.2015

Kategorie: Podnikání

Topíte se v úkolech až po uši, poznámkami na post-it papírcích máte polepený celý monitor a množství svých schůzek už ani nezvládáte sledovat? Je jedno, jestli pod sebou máte desítky zaměstnanců, nebo šéfujete jenom sami sobě. Všichni potřebujeme být produktivní. Pečlivě vybrané (a hlavně praxí odzkoušené) aplikace vám v tom pomůžou a nebude vás to stát ani korunu.

Dropbox

Dropbox je základ, ať už si posíláte pracovní soubory emailem, abyste k nim měli přístup i doma, nebo pracujete na cestách. Ke svým souborům potřebujete mít přístup okamžitě, kdekoliv a kdykoliv na světě. Nebuďte omezeni jen jedním přístrojem. Dropbox nainstalujete na počítač, mobil, tablet a nebo můžete využít i webového rozhraní. Už nikdy vás nebude trápit ztráta nezálohovaných dat, jednoduše je obnovíte. Veškeré soubory i složky můžete sdílet s ostatními a vyhnete se tak emailovému „ping-pongu“, který vždycky skončí akorát tím, že vlastně nevíte, která z verzí souboru je ta finální.

A ještě takový malý tip – pokud vám základní velikost Dropboxu nevyhovuje, ale nechcete platit měsíční poplatek, nechte si Dropbox rozšířit na 18 GB jednorázově a napořád.

Evernote

Pokud máte rádi pořádek a libujete si v efektivním vyhledávání informací, budete s Evernote kamarádi. Evernote bude vaší osobní wikipedií, receptářem, zdrojem nápadů, poznámek a čehokoliv, co vás jen napadne. Sama Evernote využívám pro skladování článků a textů, ke kterým se chci vracet, do sešitu Cestování ukládám nápady na zajímavé podniky i destinace (a taky fotokopii svého pasu) a své místo v něm mají i veškeré vizitky, faktury a účtenky. Nenahraditelným pomocníkem při vyhledávání je OCR, tedy optické rozpoznávání znaků, které umožní vyhledávat i v naskenovaných dokumentech a PDF.

Scannable

Aplikace pochází ze stejné dílny jako Evernote a také s ním skvěle spolupracuje. Pokud neskenujete zrovna stovky stránek denně, už se ke klasickému stolnímu skeneru nebudete chtít vracet. Scannable rychle a hlavně velmi kvalitně naskenuje v podstatě cokoliv stisknutím jednoho jediného tlačítka. Postará se i o následný export do JPG nebo PDF, vložení do Evernote, Dropboxu či odeslání emailem. Jednoduché, rychlé, efektní.

Sunrise

Dlouhou dobu jsem byla zastáncem klasických papírových diářů a žádná aplikace ho nedokázala nahradit. Svůj loňský objev jsem si ale naprosto zamilovala a diář už v mé tašce nemá místo. Sunrise nainstalujete na jakoukoliv platformu, nebo s ním můžete pracovat ve webovém prohlížeči. Určitě potěší oko každého milovníka minimalismu. Nikde žádná zbytečná tlačítka a funkce, jde tu hlavně o jednoduchost a přehlednost. Samozřejmostí je synchronizace s Google kalendářem, připojit ovšem můžete i Facebook (hodí se na sledování narozenin a událostí), Foursquare, Twitter, Evernote a řadu dalších účtů. 

Wunderlist

Přestaňte si své úkoly pamatovat a začněte si je psát. Neuvěříte, jak moc se vám uleví, když si v hlavě uděláte trochu místa. K tomu se hodí Wunderlist, elektronický „úkolovník“. Jako všechny ostatní zmíněné aplikace i on zvládá všechna zařízení, synchronizaci a dokonce sdílení to-do listů. Jednoduše tak můžete delegovat úkoly v rámci jednoho projektu na někoho dalšího. Poměrně nedávno Wunderlist přidal možnost sdružovat seznamy do skupin, což je dobrá zpráva pro milovníky organizování.

Pocket

Máte v prohlížeči neustále otevřeno alespoň deset oken s články „na později“? Nejen, že strávíte mnohem více času překlikáváním mezi okny při hledání toho, které zrovna potřebujete, ale s více okny se váš počítač zpomaluje a všechno mu bude trvat delší dobu. Stejně tak i vám. Ukládejte si články „na potom“ do Pocketu, kde je opatříte vhodnými tagy a získáte k nim přístup ze všech zařízení. Při cestě MHD už tak nebudete muset bloumavě zírat po okolí. Místo toho se pustíte do čtení něčeho zajímavého a cesta vám uběhne mnohem rychleji.

Toggl

Posledním pomocníkem pro každý pracovní den je Toggl. Nezáleží, jestli si píšete výkaz práce pro svého zaměstnavatele, nebo sledujete, kolik vám ten který úkol zabere času – Toggl to změří za vás a vyhodnotí do přehledných grafů podle dnů, měsíců nebo projektů. Na tu neoblíbenou činnost, která vám zabrala nejvíc času, si pak najměte virtuální asistentku a máte vystaráno. ;-)

 

Teď už zbývá převést teorii do praxe. Nebojte, na tom být produktivní vlastně není vůbec nic těžkého. Možná to zpočátku vypadá složitě, není to ale žádná věda. Často stačí pár drobných změn a výsledky budou fenomenální.