Jak správně poděkovat za přízeň svým zákazníkům a obchodním partnerům | Easytask

Jak správně poděkovat za přízeň svým zákazníkům a obchodním partnerům

Datum přidání: 31.12.2015

Kategorie: Podnikání

Pokud nejste podnikatel – nováček a vaše živnostenské oprávnění nemělo tu čest být vytištěno teprve v průběhu již téměř uplynulého roku, pak víte, že s tenčícím se kalendářem se i vám blíží několik nepsaných povinností, které je třeba každoročně vykonat. Jednou z nich je tvorba vkusného poděkování obchodním partnerům, zaměstnancům, potažmo věrným zákazníkům.

Takovéto přání nejenže potěší a přinese zpět vzpomínky z podařených obchodních jednání. Při troše originality a fantazie také pobaví a podtrhne dobrou image vás i vaší firmy.

Navíc, pokud bude dostatečně zdařilé a praktické, je možné, že si najde místo i na výstavní polici nejedné kanceláře. A o to právě jde.

Jak na takové povedené přání?

Myslete především na sebe

Nedávejte svým partnerům neosobní reklamní předměty s logem firmy. Výsledkem přemítání nad originálním přáním by měl být vzkaz, netradiční předmět, klidně i virtuální myšlenka, ve které je obsažen kus hlavní esence vašeho podnikání. Zamyslete se tady nad oborem, ve kterém působíte a začněte třídit nápady.

V případě fyzických předmětů hledejte něco nepříliš velkého ani těžkého, vhodného k zaslání poštou.

Podnikáte v oboru realizace koupelen? Zašlete každému úhlednou krabičku s jedinečnou kachličkou, která bude nadepsána nebo potištěna hezký přáním.

Vlastníte e-shop s outdoorovým vybavením? Obdarujte každého malým suvenýrem nebo, pokud to již z časových důvodů není možné, alespoň zarámovanou fotografií z dobrodružné výpravy. Přidejte stylové přání a máte vyhráno!

Personalizujte

Neposílejte každému stejnou věc. Popřemýšlejte raději nad jedinečností jednotlivých přání.

Jistě, tohle bude stát trošku času. Ale přání, které je určené právě jedné osobě, zaujme mnohonásobně více, než to tuctové, stokrát vytištěné na kopírce. Adresát si pak bude (oprávněně) připadat důležitý a potřebný pro vaši firmu.

Pokud vám to předvánoční shon dovolí, zkuste si vzpomenout na vlastní krasopis. Firemní font je jasně rozpoznatelný a korporátní, s ručně nadepsanou kartou ale působí jakýkoliv dárek srdečněji. Nezáleží, zda darujete láhev dobrého vína nebo tabulku prémiové čokolády.

Osobní vzkaz pozvedne i “obyčejnou” věc na něco důležitého. Psaní rukou se totiž z našich kanceláří pomaličku vytrácí a tak si můžete být jisti, že bude považováno na originalitu.

Využijte služeb kreativců

Dárek nebo přání by mělo obsahovat prvek, podle kterého obdarovaný jasně pozná, že přišel právě od vás. Docílíte toho nejlépe zachováním firemních barev, použitím loga a dalších společných znaků.

I zda platí, že pokud vytváříte cokoliv, co půjde do tisku, měli byste zapojit člověka zběhlého v grafických programech – nejlépe profesionálního grafika.

Dosti pravděpodobná je možnost, že na vymýšlení originalit nezbude pro mnoho povinností čas vůbec. Přece byste nenechali věrné partnery a zaměstnance bez novoroční gratulace, nebo snad ano? Řešení je velmi jednoduché.

Svěřte starosti o tvorbu zajímavého přání externímu kreativci.

Napište do poptávky nákladní požadavky, přiložte odkaz na web vaší společnosti a nechte profesionály dělat svou práci. Za několik málo dní budete mít na výběr z několika variant poděkování za věrnost a jediné, co bude třeba zajistit, je zajít s balíčky nebo obálkami na poštu.

Pak už se pohodlně usaďte do křesla a čekejte na děkovné zprávy, vyzdvihující vaše skvělé nápady. To, že za vás udělali kus práce jiní, přece nemusí vědět všichni…

Chcete uzavřít rok s opravdovým přehledem? Stáhněte si obsáhlejší e-book, ve kterém najdete ještě více užitečných rad a tipů! E-book 25 způsobů, jak poděkovat svým zákazníkům, jsme pro Vás sepsali v roce 2014 ve spolupráci se službou Helpscout. Aktuální je ale stále :-)

STÁHNOUT E-BOOK