Michal Ondra z easist.cz ví, jak získat více času a peněz | Easytask

Michal Ondra z easist.cz ví, jak získat více času a peněz

Datum přidání: 08.07.2014

Kategorie: Podnikání

Dnes vám přinášíme rozhovor s člověkem, který postavil svůj byznys na snaze pomoci klientům získat více času a peněz. Díky tomu navíc sám může zaměstnat schopné mladé lidi. Michal Ondra představuje službu easist.cz | virtuální asistentka.

Virtuální asistentka vám umožňuje zvyšovat váš příjem, protože vám šetří čas, který můžete využít na to, co je pro váš byznys opravdu důležité!

S čím vším může vaše virtuální asistentka klientům pomoci? Jde např. jen o administrativní práce, které se dají vyřídit „online“?
Naše služba easist.cz je v tomto velmi flexibilní. Snažíme se klientům vyjít maximálně vstříc, takže naše asistentky jsou schopny vyplnit každý zadaný úkol. Kromě klasické administrativní práce v kanceláři jsou schopné např. fyzicky poslat dopis, zajít na úřad vyřídit nějaké záležitosti (naposledy jsme například byli na katastrálním úřadě měnit adresu majitele nemovitosti), ověřit listiny a dokumenty atd. Takže se nejedná jen o práci ve virtuálním světě. V dnešní době jsme schopni také klientům plnohodnotně zpracovávat účetnictví, kdy v rámci služby easist.cz dochází k přípravě podkladů pro účetní za nižší hodinovou sazbu, asistentka potom předá podklady naší účetní a ta díky precizní přípravě podkladů provede účetní operace rychleji. Tím dochází k úspoře času a financí našich klientů.  
 
Když má Virtuální asistentka na starost několik různých klientů, nemůže to v konečném důsledku vést k nižší efektivitě její práce?
Chápu vaší otázku, nicméně je pro mě úsměvná. Opak je totiž pravdou. Právě díky tomu, že naše asistentky řeší úkoly pro různé klienty, dochází ke zvýšení produktivity. Jak? Zjišťujeme, že zadané úkoly jsou převážně rutinní, čím jednotvárnější úkol, tím je větší riziko chybovosti. Když však asistentky řeší více úkolů, po určité době přeruší práci na jednom rutinním úkolu a začnou vykonávat práci pro jiného klienta, riziko chybovosti klesá. I děvčata si toto pochvalují a jsou ráda, že se tím jejich práce stává zábavnější.  
 
Jaké jsou výhody využívání služeb Virtuální asistentky, za kterou stojí firma, oproti asistentce, která pracuje sama za sebe (na volné noze)?
Pravdou je, že jsem neměl možnost využít služby Virtuální asistentky na volné noze a nemyslím si, že jejich práce je jakkoliv horší než práce našich děvčat. Osobně ale spatřuji několik výhod asistentky, za kterou stojí firma, například v tom, že díky vyššímu objemu zakázek jsme schopni pokrýt větší oblast činností a můžeme tak vytvářet standardy kvality. Ze své pozice spolumajitele New Wave Service velmi dbám na kvalitu námi poskytovaných služeb. Dle mého další nespornou výhodou je fakt, že disponujeme týmem několika lidí, kteří jsou zdatní v různých oblastech. Jsme proto schopni vyhovět i velmi specifickým požadavků našich klientů (například jedna z našich asistentek malovala klientovi půdorys jeho kanceláře včetně kótování). V tom spatřuji ohromný potenciál, kterého využíváme – pokud jedna z asistentek nějaké činnosti rozumí méně, může se obrátit na své kolegyně. A děvčata vědí, že pokud narazí na nějaký velmi zapeklitý úkol, tak jsem jim plně k dispozici i já. Také pokud se vyskytne úkol, který nesnese odkladu a musí být zpracován až v nereálném termínu, tak se jako tým semkneme, rozdělíme ho na části a v jednom okamžiku může na zadání pracovat celý náš tým a úkol zpracovat ve velmi krátkém čase. Toto dle mého názoru nemůže jedna Virtuální asistentka na volné noze nabídnout. Také mě napadla ještě otázka na kterou nechť si každý odpoví sám: „Co se stane, když Virtuální asistentka na volné noze onemocní?“  
 
Jaké přednosti, příp. i nevýhody, má Virtuální asistentka oproti asistentce, kterou si zaměstnáme na plný úvazek ve firmě?
Velmi dobrá otázka, na kterou odpovídám dnes a denně. Je to jednoduché a dá se to vyjádřit dvěma slovy: EKONOMIČNOST a BEZPEČNOST. A rád to vysvětlím. Virtuální asistentka je ekonomičtější, protože platíte pouze čas, který pro vás skutečně odpracuje, čas je počítán jen za skutečně odvedenou práci, tím pádem odpadají pauzy na kávu, povídání si s kolegyní v práci, návštěvy sociálních sítí a jiných webových stránek nesouvisejících s výkonem práce, atd. Vzhledem k tomu, že využíváme on-line program pro měření času versus vykonaná práce, můžeme toto 100% garantovat. Zde je úspora opravdu markantní. Úspora je pro klienty i ve smyslu hledání nové pracovní síly. Vzhlede k tomu, že jsem osobně vybíral všechny členy našeho týmu, dobře vím, kolik času, úsilí a v konečném důsledku i financí takový výběr kvalitního pracovníka stojí. Toto naši klienti vůbec neřeší, dostanou už jen výsledek práce. Také díky naší službě nemusí platit náklady na školení a vzdělávání své pracovní síly. My vzhledem k dobrým kontaktům naše asistentky vysíláme na různá školení často, ony tak získávají lepší znalosti a přehled. Všechny tyto náklady nese naše společnost. BEZPEČNOST protože klient neuzavírá pracovně právní vztah, ale vztah obchodní, který se dá velmi rychle a právě bezpečně vypovědět, neřeší, pokud nám asistentka onemocní, nebo je jinak vyřazena z pracovního procesu. To je obrovská výhoda, především pak pro naše klienty z řad živnostníků a menších firem.  
 
Kolik služba Virtuální asistentka stojí?
U nás jsme si nad cenovou politikou opravdu lámali hlavu. Chtěli jsme stanovit férové a atraktivní ceny a nakonec jsme dospěli, z našeho pohledu, k velmi zajímavému modelu. Máme 3 tarifní pásma (Start, Standard a Business), kdy minuta práce asistentky stojí od 4 Kč do 2 Kč bez DPH. Pásma jsou rozlišena počtem času, který pro vás v daném měsíci asistentka pracuje. Atraktivní na tom je to, že vy se nemusíte předem rozhodovat, zda chcete objednat jednu nebo sto hodin, mezi pásmy se přesouváte automaticky. Takže na začátku měsíce každý začíná v pásmu Start a postupně se dle aktuálního využití asistentky posouvá do dalších pásem. Samozřejmě čím více virtuální asistentku využíváte, tím levnější minutu máte. Více se také můžete dozvědět na www.easist.cz.  
 
Jakou garanci kvality odvedené práce můžete klientům nabídnout?
Vzhledem k tomu, že jsme si vědomi, že služba virtuální asistentky u nás ještě není tak rozšířená, rozhodli jsme se hned ke dvěma krokům, kterými budeme dávat najevo, že si za svou kvalitou stojíme. Prvním je, že každému novému klientovi poskytujeme několik hodin virtuální asistentky zcela zdarma. Tak si může každý vyzkoušet, zda mu služba jako taková vyhovuje a jaká je kvalita výstupu práce virtuální asistentky. Druhým krokem, který přímo souvisí s kvalitou odvedené práce, je fakt, že našim klientům poskytujeme „garanci 110 % zpět“. V případě, že klient s prací není spokojen, vrátíme mu 110 % zaplacené částky za daný úkol zpátky! Ano, opravdu 110 % jeho platby. K tomu, co klient zaplatil za daný úkol, přidáme ještě 10 % navíc, abychom mu kompenzovali čas, který strávil opravou tohoto úkolu. Easist.cz si totiž za svou kvalitou stojí!  
 
Vaše společnost se ale nesoustředí jen na poskytování služeb Virtuální asistentky. Co ještě klientům nabízíte?
Společnost New Wave Service má ve svém mottu „Soustřeďte se jen na to podstatné“. Je to vlastně vzkaz našim klientům, s čím jim v konečném důsledku pomáháme. Díky komplexu našich služeb umožňujeme podnikatelům neztrácet čas činnostmi a myšlením na nepodstatné věci. V první řadě pomáháme se založením obchodních společností a poskytujeme virtuální sídlo, které chrání soukromí a majetek zakladatelů firmy. Zde vzniká jednoznačně dlouhodobý vztah s klienty, který dále budujeme pomocí konzultací a poradenství v oblasti marketingu a interních procesů. Další službou je zde zmiňovaná Virtuální asistentka, která jednoznačně našim klientům šetří čas i peníze. A v neposlední řadě pomáháme našim partnerům s účetnictvím a daňovou problematikou. Dovoluji si říct, že poskytujeme komplexní balíček služeb pro podnikatele, kteří se díky spolupráci s námi mohou zaměřit na to, co je opravdu živí. Neustále zmiňuji, že jen v případě, že jsou naši klienti šťastní a spokojení, můžeme být i my v New Wave Service také šťastní a spokojení.  
 
Jaké jsou vaše plány do budoucna?
Určitě se chceme stát lídry na trhu virtuálních asistentek v České republice, protože vím, že tuto službu děláme velmi dobře. Také připravujeme expanzi na slovenský trh a hledáme tam vhodného partnera. S tím vším souvisí i můj osobní sen, a to dát práci co možná nejvíce schopným lidem v duchu Baťovské tradice. Já osobně se teď také věnuji koučování, kterým se snažím posouvat především mladé lidi blíže jejich snům, a také mentorováním, kdy jim předávám své zkušenosti s podnikáním. Je před námi ještě hodně práce, ale už dlouho vím, že když to děláme s opravdovým nadšením a láskou, tak to jde snáze, rychleji a kvalitněji.   Děkujeme za rozhovor, který nám poskytnul Ing. Michal Ondra, jednatel a spolumajitel New Wave Service, s.r.o.